Despre branding

Seed a construit sau reconstruit multe branduri, fiecare având în spate o poveste diferită. Fie că era vorba despre lansarea unui produs nou, aducerea in lumina publicului larg a unui produs existent, sau de fuziunea a două companii, Seed a găsit lucrurile definitorii pentru fiecare caz şi, precum un doctor, a transformat problema în soluţii, astfel încât imaginea cea nouă să fie cea în care cu toţii se regăseau cel mai bine: atât actionarii, angajaţii, cât şi consumatorii. În următoarele pagini sunt doar câteva exemple de proiecte dezvoltate de Seed care au adus un plus de valoare consistent pentru clienţii lor.

UPDATE: Cel mai Promitator Brand Romanesc s-a rebranduit in Brandathlon!

Când avem nevoie de branding?

Vrem să lansăm un produs nou pe piaţă.

Lansarea unui produs poate fi uşor comparată cu prima întâlnire între două persoane care nu se cunoşteau înainte. De regulă, ne prezentăm cu numele mic şi numele de familie şi cu o mică povestioară despre noi, de unde suntem, ce facem, ce ne place sau nu ne place, ce vrem. Aşa şi produsul nou lansat are nevoie de un nume, ceva vizual precum faţa unei persoane pentru a fi mai uşor reţinut şi povestioara lui, la fel, pentru a fi mai uşor de reţinut. Vorbim de fapt despre identitatea vizuală a produsului nou: nume, logo, slogan, ambalaj, poziţionare sau misiune, viziune şi valori. Toate acestea pentru că noi oamenii suntem foarte vizuali. Seed a dezvoltat poveşti atât pentru branduri mici, cât şi pentru branduri mari: brandul de lactate Ovidiu, Radio ZU, GSP TV, Vip Air.

Produsul lansat nu merge aşa cum ne-am dori

De foarte mult ori ni se intamplă să lansăm un produs aşa cum am ştiut noi cel mai bine. Avem un produs de calitate, de foarte multe ori, mult mai bun decât produsele competitorilor. Produsul e primit bine pe piaţă, însă după câţiva ani simţim că ceva nu merge. E ca atunci când te simţi rău, dar nu ştii ce te doare. Mergi la un control, medicul îţi face anamneza, te întreabă tot felul de chestii din copilarie, despre mama, tata şi bunici şi apoi îţi prescrie o reţetă. Şi în branding problema poate avea mai multe cauze: poate fi vorba de un competitor nou care a intrat pe piaţă şi ţi-a luat din clienţi, poate fi vorba de clienţi puternici care au bugete foarte mari de publicitate, poate fi vorba de o poziţionare greşită la lansare sau lipsa totală a acesteia, poate fi vorba de o neconcordanţă a pretului cu produsul sau nepenetrarea suficientă a pieţei. Dacă vorbim de un produs de larg consum, poate fi vorba de un ambalaj neatractiv sau care nu are informaţia pe care o căuta clientul. Sau poate fi vorba de mai multe tipuri de produs din portofoliu care trebuie poziţionate corect pe nişa lor şi asta ar trebui să se vadă direct din ambalaj şi apoi în comunicare. La fel, poate fi vorba de nevoia de a ajuta unul din branduri printr-un alt brand din portofoliu care este mai solid. Pot fi varii situaţii, pentru fiecare recomandăm o reţetă individualizată. Seed a lucrat proiecte de acest gen pentru Galador, Firesco, Andu.

Magazinul nostru trebuie să creeze o experienţă de brand

De câte ori nu ni s-a întamplat să reţinem faţa cuiva care ne dă “bună ziua” la intrare în magazin şi “la revedere, vă mai aşteptăm” când ieşim? Sau o vânzătoare care vorbeşte la telefon în timp ce tu îi pui o întrebare? Sau una care nu ştie să-ţi dea nişte informaţii de bază pentru a putea lua decizia corectă în a cumpăra ceea ce-ţi trebuie? Toate acestea pleacă de la promisiunea pe care o face brandul către client şi de la cât de mult se investeşte în personalul care îţi poate aduce sau înlătura clienţii. Magazinul este teritoriul cel mai puternic al brandului, este locul unde se ia decizia de cumpărare, locul unde vine clientul să afle mai multe detalii. De aceea personalul trebuie să fie un fel de psiholog al clientului. La fel de importante sunt şi vitrina, rafturile, alocarea articolelor pe rafturi, traseul pe care îl sugerezi clientului în acest spaţiu, ce se aude în magazin, cum miroase, cât de uşor îi este să aleagă produsele şi cât de bine s-a simţit tratat. O experienţă memorabilă de brand am dezvoltat pentru Andu, producătorul de articole sportive din Sibiu. Am creat un stadion imaginar în care clientul se simte ca un jucător din momentul în care pune piciorul la intrare pe o iarbă adevărată, fundalul sonor de galerie din interior şi până la antrenorul care îţi sugerează ce tip de trening ţi se potriveşte cel mai bine.

Fuziunea dintre două companii

Când două sau mai multe companii fuzionează, avem o situaţie destul de similară celei de mariaj. Una dintre ele va prelua numele celeilalte, vor merge în continuare cu ambele nume sau vor prefera să îşi aleagă un nou nume. Depinde foarte mult de situaţie. Când divizia de ziare a trustului INTACT Media Group s-a reunit sub o singură companie pentru optimizarea proceselor şi a costurilor, noua entitate astfel formată a devenit INTACT Publishing reunind astfel ziarele şi ediţiile online ale Jurnalului Naţional, portalurile de business sfin.ro şi financiarul.ro, precum şi publicaţia pentru femei, felicia.ro. Soluţia pentru ei a fost a unui brand umbrelă de companie.

La fuziunea dintre două companii, este nevoie de un mediu plăcut şi comunicare internă cu angajaţii

La fuziunea dintre OMV Group şi Petrom, managementul a decis să-şi mute toţi angajaţii într-o singură clădire. Pentru a face tranziţia dintr-un sediu într-altul mai uşoară, Seed a fost angajată să identifice diverse elemente de design interior care să transmită valorile noii organizaţii, în acelaşi timp să faciliteze navigarea prin clădire. Angajaţii sunt un factor foarte important pentru dezvoltarea afacerii: dacă ei se simt bine şi muncesc cu drag şi cifrele pot creşte mai uşor.

Un brand are nevoie de notorietate pentru a performa

Dacă ai un geniu în casă, cântă perfect la pian în sala de curs sau acasă, rămâne un geniu pentru un cerc restrâns de cunoştinţe şi prieteni. Dacă el va concerta la Ateneul din Bucureşti sau la Musikverein Concert Hall din Viena vorbim deja de cu totul altceva. Foarte multe companii româneşti se lansează pe piaţă şi după câţiva ani simt că performează la acelaşi nivel. Multe dintre ele se luptă cu o competiţie acerbă care investeşte masiv în publicitate. Altele se luptă cu branduri recunoscute la nivel internaţional. Nu inseamnă că brandul nostru nu are loc pe piaţă. Important e să ieşim şi să ne spunem povestea pentru a fi auziţi de cât mai mulţi. Lansarea comunicării înseamnă un pas către clientul nostru. Dacă eu am spus “Bună ziua”, de cele mai multe ori mi se va răspunde. Dacă tac, voi trece neobservat. Aşa se întamplă şi cu brandurile. Cele care încearcă o comunicare cu audienţă au mai multe şanse de reuşită. O comunicare însă nu înseamnă ceva sporadic şi oportunistic. E nevoie de o analiză atentă şi de transmiterea mesajului corect către audienţa dorită. Şi canalul media joacă un rol important pentru că trebuie ales cu grijă funcţie de momentul de viaţă al brandului nostru, funcţie de resursele financiare ale companiei.

Importăm branduri pe care nu le deţinem

Companiile importatoare se confruntă deseori cu dilema „ce fac, investesc într-un brand care nu e al meu? Ce fac dacă îmi pierd exclusivitatea de piaţă? Am investit degeaba?” O soluţie ar fi construcţia unui brand de companie, un brand al tău, asupra căruia deţii toate drepturile. Un astfel de brand poate creşte rapid şi prin transfer de capital de brand de la brandul de produs la cel de companie. Este cazul companiei Pic Flavours care importă brandul de produs Stute sau a companiei Final Distribution din piaţa de construcţii care importă brandul de acoperişuri Gerard, brandul Delta de învelitori şi brandul Keylite de ferestre de mansardă. Este important să investeşti sănătos în imaginea companiei tale pentru că eşti interfaţa cu distribuitorii, cu clienţii şi la un moment dat e posibil ca deţinătorul de brand să vrea sa te cumpere pentru că ai o poziţie bună în piaţă. Cu cât imaginea ta e mai bună, cu atât valoarea companiei creşte.

Contact us

Email: hello[at]inoveo.ro
Telefon fix: 0740.111.771

Adresa:

Blv.Dacia nr.30, etaj 1, Cladirea Mecano
Bucuresti, Romania

Medalia

medalia